Der vil løbende komme mere under support og manualer

Her beskrives nogle små fif til Basic- & Pro Alarm

Nogle gange kan det være vigtigt at slukke fuldstændigt og tænde igen (genstarte) for dit alarmpanel

BASIC V2 alarm: Du kan KUN slukke 100% ved hjælp af den sorte ON/OFF under lemmen på bagsiden -  Sluk og tænd igen

Efter at have tændt igen skal du kontrollere statusindikatoren på panelets forside. Den skal blive grøn igen efter nogle sekunder, for at indikere forbindelse til mobilmasten i dit område.


Hvis du har behov for at udtrække det sorte strømforsyningsstik, må du aldrig vrikke med det, for at få det ud. Det skal trækkes lige ud, ellers kan man let knække lodningen mellem hunpart-delen og printet.


Du opdager at lodningen er knækket ved, at du meget ofte får SMSér med "Power Off - Power On" osv.

Vi kan dog lodde det sammen igen.


Strømforsyningsstikket må af samme årsag kun være med Vinkelstik!

PRO alarm: Du kan KUN slukke 100% ved at slukke for strømforsyningen samt åbne kabinettet og trække det hvide batteri-stik ud, og sætte det tilbage igen

Hvis du begynder at få en stemmemeddelelse fra Pro-panelet "System Trouble - Please tjek", kan der som regel være 2 årsager: Backup-batteriet er defekt - eller simkortet har ikke forbindelse til mobilmasten i dit område. Tjek at en rød indikator blinker hvert 3. sekund nederst i displayets højre hjørne for at indikere simkortets forbindelse til mobilmasten.

Før du slukker og tænder for dit alarmpanel, skal du slå sabotage-kontakten fra, ellers går sirenen i gang:

Basic V2 Appen: Generelle indstillinger > Sabotagekontakt > Deaktiver - Det sender denne SMS til panelet: 6-cifret talkode#98#0#

OBS: Panelkoden kan være ændret

Pro-alarmer: Tilgå menyen med Master- eller Installer-kode: 4. Zone Bypass # 1. Zone Bypass One By One # Panel Anti-T Zone 30 # Sæt det til 'OFF' # Gå derefter helt ud ved at trykke * flere gange

OBS

Basic- & Pro alarmer kan kun benytte simkort fra mobilselskaber, der tilbyder 2G-netværk. Der kan derfor ikke benyttes simkort fra eksempelvis teleselskabet 3 og Oister, som kun benytter 4G & 5G netværk...!


Ps. - Basic- & Pro alarmen er udgået af produktion, og kan derfor ikke længere købes som sæt. Næsten alle løse dele, såsom sensorer, fjernbetjeninger m.v. kan dog stadig købes i Webshoppen.

Ved køb af nye alarmsæt anbefales i stedet for den nye SmartAarm LTE/4G + Wifi

Det er vigtigt

at kende forskellen på Pro V1/2 og Pro V3 alarmer

- navnlig hvis du skal bestille udstyr  

Klik her

---------------

It is important

to know the difference between Pro V1/2 and Pro V3 alarms

- especially if you have to order equipment

Click here

HomeSecure APP


OBS! Pas godt

på den - Slet

den ikke fra din

SmartPhone.

Den findes ikke

mere i Apples

APP-Store

og Googles Playbutik.



ATTENTION! Take good care of this App - Do not delete it from your Smart Phone.


It is no longer available in the Apple APP Store and Google Play Store.

Har du allerede mistet HomeSecure Appen, kan du dog stadig betjene alarmen ved at sende SMS-kommandoerne manuelt til panelet

Se eksempel her:

Basic V2 med alarmkode: xxxxxx

Slå til:  xxxxxx#1#1#

Slå fra: xxxxxx#1#0#


Find flere komandoer i din manual